Beneficiile inotului

dezvoltarea calitatilor motrice

Etapele standart ale unui curs de inițiere pentru copii sau adulți.

Incalzirea pe uscat

Se realizează prin mișcari ușoare ce au ca scop încălzirea celor mai importante grupe musculare și articulații ale organismului. Aceasta se realizează prin exerciții specifice fiecărei articulații din corp începând de sus în jos. Prin încalzirea pe uscat se urmărește prevenirea leziunilor musculare sau a crampelor musculare denumite și "cârcei" (foarte des întâlniți la adulți datorită lipsei calciului și magneziului din organism).

Acomodarea cu mediul acvatic

În această etapă se urmărește acomodarea cu apa și învățarea primelor exerciții simple la bară, exerciții de respirație, de formare a tehnicii și întreținere a principalelor grupe musculare.

Formarea deprinderii de a executa exercițiile corect, relaxat, economic și eficient.

După acomodarea cu mediul acvatic și învățarea primelor exerciții la bară, se va urmări eficiența acestor exerciții prin "înlocuirea" barei cu o plută sau o baghetă. Se vor repeta aceleași exerciții în mișcare solicitând mai mult rezistența musculară, respiratorie și cardiovasculară. Toate exercițiile sunt realizate și puse în practică în funcție de posibilitățile optime ale ficărui organism. Înotul prezintă o gamă largă de exerciții ce pot fi realizate de la simplu la complex, de la ușor la greu putând fi adaptate oricărei persoane pentru o solicitare corespunzatoare.

In final se urmărește dezvoltarea calităților motrice

Acest lucuru se realizează prin însușirea mișcărilor de bază ale procedeelor craul și spate. Coordonarea brațelor și a picioarelor cu respirația.

Acestea sunt doar câteva etape pe care un adult sau un copil le poate parcurge cu ușurință intr-un curs de înot. Pe masură ce învață să înoate, exercițiile se pot complica iar programul se poate schimba complet trecându-se la regimul de consolidare și perfecționare prin care se va urmări dezvoltarea tehnicii și capacității de efort a organismului cu scopul de a perfecționa mișcările pentru stilurile de înot craul, spate si bras fluture.